Wednesday, September 28, 2011

Surah Al-Nahl


Ayat 98:
Oleh itu, apabila engkau membaca Al-Quran, maka hendaklah engkau terlebih dahulu) memohon perlindungan kepada Allah dari hasutan Syaitan yang kena rejam.

Ayat 99:
Sesungguhnya Syaitan itu tidak mempunyai sebarang pengaruh terhadap orang-orang yang beriman dan yang berserah bulat-bulat kepada Tuhan mereka.

Ayat 100:
Sesungguhnya pengaruh Syaitan itu hanyalah terhadap orang-orang yang menjadikan dia pemimpin mereka, dan orang-orang yang dengan sebab hasutannya melakukan syirik kepada Allah.

Untuk ayat ini, aku tidak tahu kenapa tapi seperti ada magnet yg menarik aku pada ayat Allah ini...bila sahaja aku membacanya membuatkan kenyakinan aku tentang kekuatan roh insani. Jelas kelemahan syaitan adalah pada manusia yg beriman dan berserah kepada Allah swt. Dan kekuatan syaitan adalah pada wujudnya kepimpinan syaitan dalam diri mereka...nauzubillahminzalik!

Aku berserah pada Allah dan ayat-ayatnya...

No comments:

Post a Comment