Friday, September 23, 2011

Amannabiallahi! Khatammullah!




Tanggal 1 september 2011. Aku bermimpi dan dalam mimpi itu aku berada dalam kumpulan yang sedang mengaji al-quran. Bilangan orang yang mengaji itu lebih kurang dalam 8-9 org dan tok guru kami duduk mengadap anak muridnya dengan memakai baju putih dan berserban. Dalam mimpi itu aku diarahkan untuk mencari ayat "Amannabiallahi! Khatammullah! aku pun cuba mencari di dalam al-quran yang aku baca tu melalui juzuk2 yang berada di tepi alquran itu...tetapi aku tidak menemuinya dan dalam waktu itu tok guru yang mengajar aku cuba datang ke arah aku dan waktu itu juga aku tersedar dari mimpi...

bila aku tersedar aku terus mengingati ayat yg diberikan oleh tok guru dalam mimpi tadi dan bila bangun pagi aku terus masukkan ke dalam phone aku.

Aku bertanyakan hal ini kepada guru pengajar tahfiz Ustaz Yunus bin Kamaruddin dan dia menyatakan yg makna ayat itu adalah iman kepada Allah, khatamnya kepada Allah.

Tapi untuk apa ayat itu dibaca tidak lah pula aku ketahui...kata ustaz yunus adalah lebih baik aku mengaji alquran dan aku akan dapat melihat ayat tersebut nanti..insyallah!

No comments:

Post a Comment