Thursday, September 29, 2011

Amannabillahi! Khatammullah!


"WE BELIEVE IN ALLAH, ALLAH HAS SET A SEAL ON THEIR HEARTS"


Masih ingat tak lagi mimpi aku pada tanggal 1 September yang lalu..dan aku tercari-cari apa maknanya...Ya Allah...hari ini adalah hari yang gembira buatku....sedang aku mencari makna "Kullu nafsin za iqatul maut"...aku terjumpa ayat yg aku mimpi itu..dan maknanya adalah "We believe in Allah, Allah has set a seal on their hearts"..dari surah albaqarah ayat 7 dan ayat 136..betul kata ustaz yunus....Aku kena baca al-quran dan aku akan jumpa ayat tu...untuk apa ayat tu aku tak tahu tapi peliknya..maknanya memang ada kena mengena dengan surah al nahl...(yang aku kata ada mcm magnet aje tu) ..iaitu kita kena berserah bulat-bulat pada Allah...BELIEVE IN ALLAH! BELIEVE IN HIM! BELIEVE IN YOU!....subahanallah!

aku benar2 bersyukur padamu ya allah...hanya kau yang mengerti apa kehendaknya hati ku ini...

No comments:

Post a Comment