Friday, December 12, 2014

Mimpi Allah Hu Akbar

Khamis 19 June 2014

Malam tadi aku tak ingat apa yg aku mimpi tapi..sudah dua malam berturut-turut aku bermimpi dan mengingau menyebut Allah Hu Akbar! sebanyak 3 kali.  Selepas itu aku dikejutkan sambil orang yang mengejutkan aku itu membaca selawat nabi dan menyemburkanya ke mukaku (itu amalan biasa sekiranya aku bermimpi seperti itu)...kemudian aku akan diam.  Kejadian ini berlaku tepat pada 5 minit sebelum jam 3 pagi. Teman tidur aku menanyakan kepadaku tentang apa yang aku mimpi. Aku sejujurnya tidak ingat langsung apa yang menyebabkan aku menyebut Allah Hu Akbar! tapi yang aku tahu aku memang ada bermimpi tetapi langsung tidak ingat ...dan teman tidurku terus memberitahu aku tentang pada hari pertama dia mendengar aku bermimpi dan menyebut Allah Hu Akbar..dia telah berkata didalam hatinya untuk melakukan sembayang hajat sekiranya Mimpi dan waktu aku menyebut Allah Hu Akbar itu sama dan berulang lagi. Kejadian itu berlaku lagi tepat pada waktu yg sama...Subahanallah! Dan dia telah melakukan sembayang tahajud seperti mana yang dihajatinya didalam hatinya...

Bagi aku..hanya Allah swt yang mengetahui atas sebab musabab setiap mimpi yang berlaku padaku dan setiap kejadian yang telah dia tetapkan untuk hambanya..


Nukilan rasa
Zuraini Zahari




No comments:

Post a Comment