Tuesday, September 30, 2014

Akad Musyarakah

Tanggal 27 Sept 2014

Penyatuan diantara manusia adalah amat penting. Disebabkan itulah sembayang jemaah adalah amat digalakkan dikalangan kita umat Islam agar penyatuan diantara kita menjadi lebih kuat dan yang paling penting kita menjadi SATU.

Projek PD
Aku mengadakan musyarakah bersama jiran tertanggaku dan alhamdulillah Musyarakah ini berjalan dengan baik. Musyuarat diadakan dan banyak persoalan yang terjawab. Mana yang bersimpul didalam benak kepalaku dapat dikeluarkan dan sama2 bermesyuarat untuk meleraikan setiap dari isu-isu yang tersimpul itu. Berkat musyarakah yang baik, alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Aku bangga mempunyai jiran2 yang baik dan amat perihatin diantara satu sama lain. Alhamdulillah

Akad MUSYARAKAH
...adalah akad kerjasama atau pencampuran antara dua pihak atau lebih atau perkongsian untuk melakukan suatu usaha tertentu yang halal dan produktif dengan kesepakatan bahwa keuntungan akan dibahagikan sesuai nisbah yang disepakati dan resiko akan ditanggung sesuai dengan kerjasama dari pihak masing-masing..



No comments:

Post a Comment