Monday, March 11, 2013

Surah Al-Mukminun Ayat 114

Doa Jumaat Tanggal 8 Mac 2013
Pengalaman kedua aku yang ku rasakan seperti satu keajaiban.....

Aku ke kelas mengaji dan hadir lebih awal dari biasa.. Aku duduk seorang diri sambil berzikir dan hati aku terasa ingin memohon kehadrat Allah swt doa yang terbaik buat aku ketika itu...aku tanamkan dalam hati dengan niat lalu membuka tafsiran al-quran di hadapan ku dan mengalihkan jari ku terus ke mana-mana arah yang tergerak oleh jari telunjukku....setelah ku baca ayat alquran tersebut terus aku menyelak maknanya...Subahanallah! makna dalam ayat tersebut memang menjawab kepada persoalan yang aku dan temanku "kak nor" sering perkatakan untuk beberapa hari yang lalu....ayat ini memberi jawapan yang pasti tentang apa yang kami bincangkan...maha suci Allah..engkau memang mengetahui segala-galanya  dan sering memperingatkan aku tentang hal-hal yang terbaik buatku...terimakasih Allah....hanya kau lah satu-satunya tempat pergantungan ku di dunia dan akhirat...amin..

Surah Al-Mukminun 23 Ayat 114

No comments:

Post a Comment