Friday, September 7, 2012

Mimpi Noi lagi

Tanggal 18 August 2012 hari tu bersamaan dengan hari terakhir ramadhan bagi tahun ini malamnya aku terlah bermimpi bertemu dengan sahabatku arwah Noi. Dia memakai baju kurung dan mengatakan padaku yang dia akan pergi. Dia menghulurkan bag pada ku dan menyuruh aku memilih dan mengambil salah satu dari barang yang berada di dalam bag itu ...aku pun membuka bag itu dan melihat ada beberapa utas tasbih yang pelbagai warna dan dia menyuruh aku  pilih mana satu yg aku suka. Aku pun memilih dan warna yang aku pilih adalah warna kuning air...setelah itu dia lenyap dari mimpi ku.

Noi...walaupun itu sekadar mimpi tetapi mimpi itu dapat menghilangkan rasa rinduku padamu...kan kita telah  berjanji untuk menjadi kakak dan adik sehingga akhir hayat kita dan kalau diizinkan sehingga ke akhirat nanti...moga apa yg kita janjikan akan termakbul..dan kita akan berjumpa disana..semuga Allah swt membenarkan itu berlaku...insyaallah...

agar ikatan persahabatan kita tidak terputus hanya disebabkan kematian...setiap hari akan kudoakan seiring dengan alfatihah dan ianya tidak pernah lekang dari bibir ini...semuga rohmu ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...aamiin.

semuga kita bertemu lagi ...insyaallah

No comments:

Post a Comment