Friday, January 20, 2012

Mimpi Selipar


Malam tadi tanggal 19 Januari 2012 Khamis malam Jumaat. Sebelum aku masuk tidur aku memang mengamalkan 3 Qul dan ayat kursi berulang kali sehingga aku tertidur dan malam itu aku bermimpi:Aku masuk ke dalam pejabat dan suasana di pejabatku masa tu adalah suasana diantara gelap dan bercahaya. Bila aku menjejaki kakiku ke pejabatku terus aku terlihat di lantai pejabatku penuh dengan kaca-kaca halus yang hanya aku sahaja yg melihatnya. Terus berdetik didalam hati aku macam mana aku nak memijak lantai ini dan fikiran ku ada pada teman pejabatku yg dalam mimpi itu menyatakan dia pergi sembayang. Aku terus ke tempat beliau dan melihat sepasang selipar berada di bawah mejanya. Selipar itu didalam keadaan sebelah terletak elok dan sebelah lagi terbalik keatas. Terus aku mengambil selipar itu dan memakainya dan aku tersedar dari mimpi. Aku tak tahu apa makna mimpi ku itu tapi yang aku tahu siang harinya kawan ku ada menanyakan kepadaku tentang seorang teman yang bukan islam tetapi sering sakit bila pergi ke pejabat dan bila dia balik rumah sahaja keadaannya menjadi normal. Dan mungkin ini signal dari Allah untuk memberitahu pada kawanku itu yg dia harus berhati-hati. Tapi bagaimana caranya...apa simbol selipar???? pelapik kaki dari kena benda2 yg merbahaya...emmm aku yakin dia buleh gunakan ayat "Bismillah" untuk masuk ke pejabat dan insyallah akan menjadi pelapik dirinya dari benda2 yg merbahaya itu...tapi dia bukan islammm....tapi dia manusia dan ciptaan Allah jua dan sekiranya dia yakin dengan ayat Allah ini...insyaallah dia akan terhalang dari benda2 tak elok itu...insyallah.

No comments:

Post a Comment