Tuesday, August 9, 2011



Malam kemarin aku bermimpi...aku pergi ke satu tempat menaiki sebuah kenderaan...aku duduk didepan dan kawan-kawan ku duduk di belakang. Sebelum aku menaiki kenderaan itu aku melihat kawan ku Hazlina berbual2 dengan sahabatku Nor...setelah itu Nor menaiki kenderaan bersama ku dan duduk di hadapan bersebelahan dgn ku. Pemandunya memberikan Nor payung kerana hujan lebat di luar...payung berwarna merah, aku hairan kenapa dia hanya meberikan payung itu pada Nor sahaja dan tidak padaku. Kami menuju jalan ke sebuah rumah dan hujan lebat sekali. Bila sampai dirumah itu kelihatannya seperti rumah peranginan..aku dan Nor menuju ke satu bilik...kelihatan di bilik itu menyeramkan ..dan aku terus ke bilik air...untuk mencuci muka..di bilik air itu ada 2 buah kolah yg bersebelahan...dan dihadapan aku adalah kolah yg airnya dipenuhi air yg kurang bersih...aku ambil air tu tapi bila aku tengok kekotorannya aku mengubah pikiranku untuk mengambil air dari kolah sebelah...aku cedok airnya dan siram ke wajahku...kemudian aku keluar dan berjumpa nor dan mengajak nor keluar dari tempat tu..semasa dlm perjalanan keluar aku berjumpa dgn Aween yg hendak menyewa di tempat itu...setelah itu aku dan nor pergi menuju ke sebuah taman..di taman tu aku melihat budak2 kecil yg berumur dalam lingkungan 10tahun dan mereka seperti alimunan..aku melayan seorang daripada mereka dan bermain dengannya..aku main one two soom..bila aku kalah...aku tunduk utk budak tu menekan belakang leherku dgn tangannya...tapi bila aku tunduk...aku dapat rasakan yg ada sesuatu yang merayap seperti labah-labah di atas rambutku...aku menepis dan terjaga dari mimpi...aku periksa rambut ku tiada apa2 binatang yg merayapa dan aku terus buka api dan menukar position tidur ku...emmmm

No comments:

Post a Comment