Tuesday, June 9, 2015

Mimpi kertas dan bunga

Tanggal 8 June 2015 4am

Aku bermimpi lagi. Banyak bunga-bunga kecil berwarna putih bersih dan ditengah2 nya ada warna kuning dan bersaiz kecil berterbangan dan menuju serta mengelilingi aku. Ketika aku sibuk dengan bunga2 yang berterbangan disekelilingku itu, aku terlihat pula, lebaran-lebaran kertas yang bercerai-berai berwarna putih dan bersaiz kecil serta berukuran lebih kurang 2"1 berterbangan dari luar tingkap menuju ke arahku...aku ketika itu berada didalam bilikku ditingkat atas. Nampak jelas lembaran-lembaran kertas yang bercerai berai itu berterbangan dari bawah menunju kearahku. Ketika melihatkan suasana yang agak pelik itu aku menutup tingkap bilikku...dan aku pun terjaga...

Ini bukan pertama kali aku bermimpi kertas berterbangan dan bunga putih. Cuma aku masih tak mengerti apa maksudnya. Sekadar dapat bersandarkan kepada makna mimpi dalam islam dan sunnah yang diambil dari Surah An'aam:91.

Ya Allah ...hanya kau lebih mengetahui..hidup dan matiku...hanya untukMU!

Nukilan Rasa
Zuraini Zahari

No comments:

Post a Comment