Friday, February 27, 2015

Jumaat Penghulu Hari

Hari ini hari Jumaat..Penghulu Hari...Hari yang bertuah...hari yang dimana pada hari ini aku dilahirkan...diwaktu subuh ...diwaktu Dhuha...diwaktu keagungan, diwaktu keindahan, diwaktu kekuatan, diwaktu kekuasaan, diwaktu perlindungan..

Hari yang begitu indah..hari yang Nabi Adam as dilahirkan pada waktunya..dan pada hari Jumaat jugalah hari pertama kemunculan matahari di dunia dan akan berlakunya Kiamat dan Allah swt mengizinkan ahli syurga untuk memasuki syurga. Para Malaikat menamakan hari Jumaat sebagai hari penambahan disebabkan banyaknya pintu rahmat dibukakan dan Allah swt melimpahkan kurnia-NYA dan menabur kebaikan_NYA.

.....Dan aku terpilih diantara mereka untuk dilahirkan pada hari JUMAAT. Syukur kepadamua ya ALLAH dan aku bermohon agar aku juga akan diakhiri pada hari dan waktu yang sama. Insyallah.

Marilah kita menyambut pada setiap hari Jumaat Penghulu Hari ini dengan sunnah Nabi Muhammad saw yang mengalakkan kita untuk membaca Surah Al-Khafi pada setiap hari ini...Itulah dia Hari Penghulu Hari.





Nukilan Rasa
Zuraini Zahari

No comments:

Post a Comment