Tuesday, June 4, 2013

Mimpi ular kuning keemasan

Tanggal 24 May 2013 aku bermimpi melihat ular berwarna kuning keemasan berlegar-legar didalam sungai sekeliling aku..warna ular itu nampak dengan jelas berwarna keemasan dan jika dilihat dapat aku tafsirkan yang ular itu adalah ular sawa yang mempunyai lilitan yang besar...ular itu tidak menganggu aku tetapi aku seperti berada diatas awangan dan melihat ular itu berendam diatas permukaan sungai dan bergerak di dalam sungai tersebut....apakah maknanya...

dalam satu tafsiran mimpi ada menjelaskan seperti berikut..

.emmm bagi diriku..aku melihatnya hanya sebagai mimpi yang mungkin cuba utk memperingatkan aku tentang kelalaian aku kepada Allah swt dan setiap mimpi itu ada maksud yang tersendiri dan kita sebagai pencentus mimpi harus dapat merasakan samada mimpi itu memberi makna atau tidak..selebihnya kita serahkan kepada Allah swt..yang pasti dari dia kita datang kepada dia jualah kita akan kembali...waallahualam!

apa-apapun..yang pasti berbalik lah kita kepada al-quran yang juga telah mengakui bahawa mimpi itu adalah wujud dan untuk memberitahu kita apa yang tidak dapat kita lihat melalui dunia yang nyata...



No comments:

Post a Comment