Friday, December 7, 2012

Doa for today

Hari Jumaat Penghulu Hari

dalam perjalanan aku untuk mengaji alquran tengahhari tadi ..fikiran ku melayang kepada cerita ustaz halim din yang menceritakan tentang kewujudan jin di kawasan keras seperti Gopeng di Perak dan Gambang di Pahang...timbul di fikiran ku kalau lah aku yg berada di tempat itu bagaimana harus aku beraksi...terus kata-kata ini akan ku lontarkan kepada syaitan itu.."aku adalah mahluk Allah yang dimuliakan dan kau adalah mahkluk Allah yang dihinakan..pergi kau dari sini sebelum aku berdoa agar Allah hampuskan kau dan keluarga kau sekali"...emmm...tapi itu adalah khayalan aku sekiranya aku berhadapan dengan mereka-mereka yang tidak diundang itu ...

bila aku sampai aje ke bilik untuk aku mengajar mengaji...tiada sesiapa disitu..aku keseorangan...aku mulakan dengan bacaan ayat suci alquran dan terus membaca dan membaca...tiba-tiba aku terhenti..aku melihat alquran terjemahan di depan ku....

aku berdoa kepada Allah swt.."ya Allah..berikanlah aku doa yang terbaik buatku untuk hari ini" setelah berdoa..aku terus membuka alquran dengan penuh harapan agar Allah memberikan doa yg terbaik buatku....kemudian aku menghalakan hujung jari ku kedalam ayat-ayat alquran terjemahan itu...dan aku merasakan sungguh takjub sekali ...ALLAH IS GREAT!..dia tahu setiap apa yang aku inginkan dan seperti mejawab kepada semua persoalan ku pada hari ini...terima kasih ya allah...terima kasih...

inilah ayat dan doa yg disuruh aku membacanya...

No comments:

Post a Comment