Tuesday, August 11, 2009

Aku perlu berubah

Kenapa hari ini aku rasa ingin berubah
Berubah dari pokok yang tidak berbuah kepada berbuah
Berubah dari taman yang tidak indah kepada taman yang indah
Berubah dari pokok bunga yang layu kepada berbunga mekar


Tapi aku tidak suka kepada kemegahan
Aku suka kepada kesederhanaan
Aku suka kepada bumi
Bumi yang tidak dijangkiti oleh penyakit kemudaratan

Aku benci kepada kemusnahan
Aku benci kepada kemaksiatan
Aku benci kepada kealpaan
Aku benci kepada bencana yang dibawa oleh manusia

Bila aku ingin ketenangan
Aku pergi kepada bumi
Aku pergi kepada Alam
Aku pergi kepada kehidupan

Aku perlu berubah
Aku perlu berubah kepada sifat semulajadi Alam
Aku perlu berubah....

1 comment:

  1. Aku berubah ketika gusar
    Aku berubah ketika kebahagian...
    bah bah kau berubah

    ReplyDelete